ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Jelszófejtés (1827)
Feladványok (14028)
Tőlem Nektek (10865)
Gratulációk (eredmények) (4300)
A nap képe (2165)
Szívből szóló versek (980)
Forma 1 tippjáték (1704)
Kvízverseny (6006)
A hét kérdése (975)
játékos javítás (1382)
Érdekes, vicces, jó honlapok (656)
Vicces képek (78)
Elutasított feladványok (1073)
Egyszámjáték (829)
Betűtészta (2351)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Hipnózis
Varázsgömb
Agyscanner

A DigitalAge internetes újság logikai és nyelvi játékának szabályrendszere


Prológ
A Feladványok néven futó játék folyamán a felhasználóknak különböző logikai (matematikai) és nyelvi feladványokat kell megoldaniuk. A játékban nincsenek ellenfelek, mindenkinek a saját szellemi és probléma-megoldási határait kell legyőznie.
A DigitalAge Feladványok játéka mindenki számára ingyenes.
A játék 2004. július 15-én indult, és azóta folyamatosan tart.

A feladványok
A feladványok általában ötletes, frappáns és érdekes feladatok, amelyeket nehézségük szerint három kategóriába sorolunk: Könnyű, Közepes és Nehéz.
Minden feladványnak van egy aktív időszaka, ami a megjelenésétől a beküldési határidőig terjedő 7 napot öleli fel. Ennek letelte után a feladvány lekerül az aktuális feladványok listájáról. A regisztrált felhasználók azonban a már nem aktív feladatokra is küldhetnek be - akár teljes értékű - megoldást.
Minden nap 6:55-kor megjelenik egy új feladvány az oldalon, és ezzel egy időben egy régebbi feladványnak a megoldása. Így összesen hét feladat számít egyszerre aktívnak.

A megoldások beküldése
A megoldások beküldése a feladatkiírásoknál található űrlap segítségével történik. Minden egyes feladathoz külön űrlap áll a felhasználók rendelkezésére. A feladványoknál mindig a kérdésre kell válaszolni, és minden esetben rövid és érthető indoklással kell a beküldött eredményt/választ alátámasztani. Egy feladatra akár több megoldás is beküldhető.
A regisztrálatlan felhasználók, úgynevezett vendégek megoldásait csak az éppen aktív feladatoknál értékeljük. A már nem aktív feladatokhoz is hozzá tudnak szólni, de megoldásaikért pontot nem szerezhetnek.
A regisztrált felhasználók bármely - akár több hónapja lejárt - feladat megoldását is beküldhetik, ezen megoldások az aktív feladatokéval teljesen azonos módon kerülnek elbírálásra. Így a később regisztrált felhasználók nem kerülnek hátrányba a régebbiekkel szemben.

A megoldás jutalmazása
A feladatokra küldött válaszokat a DigitalAge javítói bírálják el. Az elbírálásnak 3 kategóriája van: Rossz, Nagyrészt jó és Jó. Rossz minősítést kapnak azok a válaszok, amelyek hibás eredményt, levezetést, következtetést tartalmaznak, avagy nem a feladat megoldása szerepel bennük. Nagyrészt jó minősítés jár azért, ha a logika vagy az eredmény helyes, de a pontos és elfogadható megoldásnak egy része még hiányzik, vagy pontatlan. Jó minősítésben részesülnek azok a válaszok, amelyek a feladat hibátlan megoldását tartalmazzák.
A megoldásokért a felhasználók pontokat kapnak, amelyek száma feladatonként általában 1 és 10 között változik (a jó megoldás esetén jár 10 pont), de különleges esetekben akár 15 pont is szerezhető. Amennyiben a maximális szerezhető pontot nem tüntetjük fel a feladványnál, úgy azért maximum 10 pont kapható. A különböző feladatok megoldásaiért járó pontok összeadódnak.
Az aktív feladatokra helyes megoldást beküldőket ezen felül pengőkkel is jutalmazzuk a következők szerint: ha egy megoldás Jó elbírálásban részesült, akkor a feladat nehézségének megfelelően 1-3 (könnyű: 1; közepes: 2; nehéz: 3) pengőt írunk jóvá a felhasználónak. Rossz, vagy Részben jó megoldásért nem jár pengő.
2016. február 1 előtt lehetősége volt a javítóknak a trükkös megoldásokat plusz pontokkal, de legfeljebb 15 ponttal jutalmazni. Ez a szabály 2016. február elsejével megszűnt, ám a korábban megjelent feladvnyok esetén továbbra is van lehetőség a furfangos, trükkös, igazán egyedi megoldások pluszponttal való jutalmazására.

Passzolás
A lejárt (már nem aktív) feladatok megoldása megjelenik az oldalon, ez azonban mindaddig nem látható, amíg a felhasználó nem kívánja a feladatot passzolni. A passzolás azt jelenti, hogy a felhasználó nem kíván több megoldást beküldeni a feladatra, inkább a hivatalos megoldást (illetve a mások által beküldött megoldásokat) szeretné megtekinteni. A felhasználónak ezután is lehetősége van a feladathoz hozzászólni, de pontot már nem szerezhet. (Nem áll módunkban a passzolás véletlenségét minősíteni.) A feladatra korábban küldött megoldásokért járó pontok természetesen a passzoláskor nem vesznek el.

Feladat beküldése
A regisztrált felhasználóknak lehetőségük van, hogy általuk érdekesnek vélt feladatot küldjenek be, amely később megjelenik az oldalon. Természetesen az így beküldött feladatoknak is át kell jutniuk a javítók alkotta szitán, de amennyiben alkalmasnak találtatik, és elfogadásra kerül, a beküldő a feladat megjelenésekor 15 ponttal gazdagodik. (A felhasználók az általuk beküldött feladatokra megoldást nem küldhetnek be.)
Ezen opcióval pengő nem szerezhető, hiszen a pengő az időben beküldött helyes megoldások számát hivatott reprezentálni.

Javítás
A játékosok által beküldött megoldásokat leggyakrabban adminok javítják, de a munkába egyes játékosok is besegítenek. Az oldalon a javítók három szinten vannak definálva:
  • 1-es szintű játékos javító: A játékos a saját feladványaira érkező megoldásokat javíthatja.
  • 2-es szintű játékos javító: A játékos minden olyan feladatot javíthat, amelyet korábban már sikeresen megoldott, majd elpasszolt.
  • admin: Minden feladványra beérkező választ olvashat és javíthat, ez esetben már nem lehet játékos.
    Bármely játékos bármely szintet elérheti, amennyiben mind megbízhatóságával, mind pontosságával bizonyítja rátermettségét, és megnyeri az adminok és a játékosok bizalmát.
    Az javítók törekednek a beküldött megoldások gyors és pontos javítására, bizonyos összetettség, illetve bonyolultság felett azonban a feladatok javítási ideje elhúzódhat. A feladatoknak felelős javítóik vannak, akik az egységességért, a pontosságért és a gyorsaságért felelnek. Felelős javító csak admin lehet.

    Toplisták
    Az oldalon 3 különböző toplista található.
    Az első - pontszám szerinti - toplista azt hivatott mutatni, hogy a regisztrált felhasználók közül kiknek sikerült a legtöbb pontot összegyűjteni.
    A második - pengők szerinti - toplistában azok kerülnek az élre, akik a legtöbb jó megoldást küldik be az aktív feladatokra, azaz a legtöbb pengőt sikerül összegyűjteniük. A harmadik - feladatszám szerinti - toplistában azok szerepelnek, akik a legtöbb elfogadott feladatot küldték be.

    Kéretlen felhasználók
    Mivel a játék ingyenes és mindenki számára nyitott, óhatatlanul is előfordulhat, hogy olyan játékossal találjuk szemben magunkat, aki nem a játék öröméért, vagy saját elméjének pallérozásáért kerül ide, hanem valami egészen más okból.
    A nem elfogadható hangnemben írt megoldásokat olvasatlanul rossznak minősítjük.
    A javítókkal vitatkozni, és reklamálni tisztességes módon lehet. Ha egy megoldás helyességének ellenére nem Jó minősítést kap, akkor az a javítók részéről nem rossz szándék, hanem tévedés. Ez esetben kérjük, a felhasználó ismételje meg érthetőbben megoldását!
    Bízunk benne, hogy a DigitalAge látogatói nagyon szeretnek játszani, és mulattatja őket a gondolkodás lehetősége. Azon felhasználók, akik nem találják meg elsőre a közös hangot a javítókkal, remélhetőleg idővel átveszik a DigitalAge nyitott, toleráns, játékos szemléletét.

    Kérünk mindenkit, hogy türelemmel viseltessék irányunkban, hiszen a gépek innenső oldalán is emberek ülnek! Cserébe jó szórakozást nyújtunk.
    A javítók e-mail címe: javitok@digitalage.hu
    Jó játékot és kellemes időtöltést kívánunk!


  • Felhasználónév:

    Jelszó:

    Jelszóemlékeztető



    Friss feladványok:
     Ödönkéék golyói
     Kézmozdulat
     Aki keres, talál
     Összeillő nevek
     Ismerős irodalom 12.
     Számsorozat 103.
     Legkisebb közös többszörös 9.

    Hirdetés

    © 2017 DigitalAge

    impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS