Polgárpukkasztás
2018-02-12 6:55
Drámák és operák
Közepes, beküldte:
kadar*, szerkesztő: VenczelGy
Három dráma rémtörténetei három operának adnak alapot:
Az elsőben három szerelmes férfit borzalmas bonyodalmakba kerget a sors, mindannyian ugyanabba a nőbe szerelmesek. Az első a második hatalmára tör, majd összetűz a harmadikkal, és ez az ő és a nő öngyilkosságához vezet.
A regény felháborodást és lelkesedést váltott ki, de végül a szabad, szenvedélyes szellemű színházi stílus sikerét hozta meg.
A második dráma szerzője magáévá tette ezt a stílust, sőt még szertelenebbé, merészebbé vált. A főművében még véresebb történettel szolgált. Az ő hőse iszonyatos átok áldozata, mindenkit meg kell ölnie, akinek családi vagy baráti kapcsolata van szerelmesével. Megöli arája apját, bátyját és végül önmagát is megöli. A főhősök mellett a mellékalakok sora is megjelenik, diákok, polgárok, kofák, kocsmárosok, csavargók, azaz az egész spanyol élet kerül a dráma középpontjába.
A második szerzőnk egyik követője írta meg a harmadik drámát, hangos és maradandó sikert ért el vele. Az egész dráma a bosszúra, a szenvedélyes gyűlölet motívumára épül. Regényes a környezet, titokzatosak a szereplők, szerelmi fellángolások, párbajok, édestestvérek viaskodnak, miközben fogalmuk sincs a vérségi kapcsolatról, máglyahalál, szenvedélyes monológok, mérgek, börtönök, táborozások.
A drámák újszerű nyelvezete, dallamossága feledtette a véres szörnyűségeket, és szinte kínálták magukat megzenésítésre, ezt egy zeneszerző meg is tette. A nyersebb, erőteljesebb hang természetesen sértette az akkori finomkodó publikum ízlését.
Mi a három opera címe?
A három dráma szerzője közül is nevezz meg legalább kettőt!
(2-2 pont, max. 10 pont)