|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Friss fórum:
|
|
A hét kérdése:
Jelentkezz be a heti kérdéshez!
|
|
Legolvasottabbak:
|
|
Két ember - 2.
2012-10-12 6:55
Két ember és segítőjük kalamajkája
Közepes, beküldte:
rizsesz*, szerkesztő: csibe08
2 következetes, és ezt a másikról is tudó személlyel van dolgunk. Egy 3. résztvevő is jelen van: a beszélgetésük előtt felragasztott 1-1 papírt a két személy homlokára. Mindkét személy csak a másik homlokán levő papírt látja. A papírok egyikén ugyanazon 2 pozitív egész összege, míg a másikán ezeknek a szorzata látható.
Ezt az embereink is tudják, és azt is, hogy melyikük fején van az összeg, illetve a szorzat. Az összeget látó személy kezd.
Beszélgetésük így zajlik:
-Nem tudom megmondani, hogy melyek a fejünkön levő számok.
-Nem tudom megmondani, hogy melyek a fejünkön levő számok.
-Nem tudom megmondani, hogy melyek a fejünkön levő számok.
-Nem tudom megmondani, hogy melyek a fejünkön levő számok.
-Meg tudom mondani, hogy melyek a fejünkön levő számok.
-Meg tudom mondani, hogy melyek a fejünkön levő számok.
Azok számára, akik ismerik a Két ember 1. feladványt: a különbség mindössze annyi az ott olvasottakhoz képest, hogy most a másik játékos kezdi a játékot!
Pusztán matematikai logikával, turpisság (tükör, telefon, satöbbi) nélkül találjunk legalább egy számpárt, indoklással! (Indoklás nélkül részben jó, 1 pont)
A beküldési határidő lejárt, a regisztrálatlanul beküldött új megoldásokat már nem értékeljük! Új hozzászólás beküldése (már csak regisztráltan beküldött megoldást értékeljük)
A Két ember - 2. című feladvány statisztikája: |
A feladványt eddig 5566 felhasználó olvasta, és 25 megoldást küldtek be rá. |
A feladványt 16 látogató fejtette meg helyesen. | Akik helyes megfejtést küldtek be (vastaggal aki határidőn belül): hata, horsa, ismer?s:-) (vendég), kadar, Kuala13, kuvaszkusz, mszaby, mutterka, n2, nozomi (vendég), OpelAstra, padat, szedit24, szmoni65, Tucatka, versa (vendég) |
| Ajánld a feladványt másoknak: |
|
Ha be lennél jelentkezve, itt megnézhetnéd a beküldött megoldásokat
|
|
|