|
Kevesebb dugó a Ruhrvidéken |
|
|
|
2005.11.07. yoda |
|
| Partnereivel együtt a Siemens átfogó forgalom-menedzsment rendszer kifejlesztésén dolgozik Európa legnagyobb városhalmaza számára. Ettől a dugók és balesetek számának lényeges, húsz százalékos, továbbá a széndioxid-kibocsátás tíz százalékos csökkenését várják.
| |
|
Hirdetés
| |
| A Ruhrpilot nevű rendszer útvonalakat fog ajánlani, a leggyorsabbat és nem a legrövidebbet, és percre kész tájékoztatást adni az autósoknak. A felhasználók interneten, mobiltelefonon vagy a jármű navigációs rendszerén keresztül érhetik majd el a szolgáltatást. Ennek alapvető funkciói a 2006-os foci-VB idejére már működni fognak a terület központi részén, kezdetben ingyen. Egy évvel később a teljes rendszer használható lesz az egész Ruhr-vidéken.
A működés szenzorok ezreinek adataira épül, melyeket az útfelületbe és póznákra telepítenek. A forgalom irányára, sűrűségére és sebességére vonatkozó adatokat a szenzoroktól a központi számítógépbe továbbítják; ugyanúgy, ahogy a regionális közlekedési vállalatok is beadják a járataikra és menetidőkre vonatkozó adataikat. A rendszer rögzíti a parkolók foglaltságára, az időjárásra, utak állapotára, építési tevékenységekre és balesetekre vonatkozó információkat is.
Vásárok, sportesemények ugyancsak számításba vehetők. A leendő utas online megadja, hogy milyen eszközzel szeretne hová és mikor megérkezni, és a Ruhrpilot másodperceken belül kiszámítja neki a leggyorsabb és legjobb lehetőséget, beleértve, hogy az autósoknak hol lehet illetve érdemes parkolniuk, és esetleg tömegközlekedési eszközre átszállniuk. Így a köz- és vasutak kapacitás-kihasználása javul, és kevesebb környezetszennyezés keletkezik.
Jelenleg a rádiók közlekedési hírei késnek, és a dugók esetleg megszűnnek, mire hírt adnak róluk. A Ruhrpilot viszont szimulációs számításokkal előrejelzéseket is ad majd akár egy órával előre a várható viszonyokról. | |
|
Kapcsolódó cikkek
|
|
- Életmentő statisztika
- Az ókori posta
- Beszélő közlekedési lámpák
|