|
Életmentő statisztika |
|
|
|
2004.11.16. yoda |
|
| Az autós világ iránt érdeklődők többsége számára a Volvo a biztonság szinonimája. Ez az elismertség kemény munka eredménye. Az életmentő tudás megszerzése érdekében immáron harminc éve foglalkoznak balesetkutatásokkal.
| |
|
Hirdetés
| |
| 1970-ben állt fel a speciális kutatócsoport, amely megvizsgálta és kiértékelte a Volvokkal történt baleseteket. A jelenleg is működő csoportnak köszönhetően óriási mennyiségű adattal rendelkeznek a valós forgalmi szituációban történt balesetekről, több mint harmincezer balesetet vizsgáltak meg.
A Volvo baleseteket vizsgáló csoportjának gyökerei a hatvanas évekre nyúlnak vissza. Néhány évvel azután, hogy Nils Bohlin feltalálta a hárompontos biztonsági övet, átfogó tanulmányt készítettek a biztonsági öv sérüléscsökkentő hatásáról.
Felismerték, hogy a balesetben résztvevő járművel, és annak utasaival történő események felbecsülhetetlen információforrást jelentenek a jövőbeni járműfejlesztések szempontjából. Ezért 1970-ben úgy döntöttek, hogy házon belüli baleseteket vizsgáló csoportot hoznak létre.
"Az elmúlt években nem csökkent annak a tudásnak a jelentősége, melyet valós balesetekből merítünk, - mondja Thomas Broberg, a Volvo biztonsági központjának helyettese - habár az évek során természetesen finomítottuk és fejlesztettük a munkamódszerünket."
Annak érdekében, hogy a balesetről szerzett adatok valóban pontosak legyenek, elmélyült vizsgálódást kell végezni a baleset helyínén. Ha olyan baleset történik Göteborg száz kilométeres vonzáskörzetében, amelyben Volvo modell is érintett volt, akkor a cég technikusai is a helyszínre sietnek. A szakértők a baleseti helyszínről, magáról a balesetről, és a bent ülők sérüléseiről feljegyzik az információkat. Minden ilyen balesetet a járművek dokumentálása és a résztvevőkkel való beszélgetés követ. Amikor az összes információ rendelkezésre áll, az anyagot a Biztonságtechnikai Központ különböző szakértői elemzik.
A balesetek szempontjából fontos adatok segítségével olyan statisztikai adatbázis készülhet, mely használata során tiszta képet ad a különböző tényezőkről, például, hogy egy adott balesettípus milyen sérüléseket okoz.
Svédországban évente ötvenezer olyan balesetről érkezik jelentés, melyben Volvo modell is érintett. Ha a javítási költség 35 ezer svéd koronánál többe kerül, akkor a Volvo felügyelői alaposabban megvizsgálják a baleset körülményeit. Ez a folyamat évi 1500-2000 balesetet érint.
A baleseteket vizsgáló csoport alapszabálya, hogy annál jobb, minél több információt lehet gyűjteni. Ennek az a célja, hogy a balesetekről és a következményekről szerzett tudás növekedjen, és ez a tudás aztán következetesen segíthessen a termékfejlesztésben.
Thaiföldön évente közel harmincezer ember hal meg közlekedési balesetben. Az, hogy valaki közlekedési balesetben haljon meg, Thaiföldön tízszer valószínűbb, mint Európában. Ezért itt is létrehoztak egy közlekedési baleseteket kutató központot (TARC), mely minden alkalommal kivonul a baleseti helyszínre, ha az Bangkokban történt. Ezáltal a remények szerint a kormányhivatalok a lehető legjobb döntést hozzák majd a közlekedés tervezésével kapcsolatban, és a Volvo is több információt szerez a fejlődő országok közlekedéséről. | |
|
Kapcsolódó cikkek
|
|
- Biztonságtechnikai Központ
- Biztonságosabb utazás 65 éve
|