|
A légzsáknak (is) füle (is) van |
|
|
|
2005.05.09. yoda |
|
| 2007-től autóink légzsákjai „hallani” is fognak. A Siemens automobiltechnikai ágazata, a Siemens VDO olyan szenzort fejlesztett ki, amellyel meg lehet figyelni a karosszéria rezgéseit.
| |
|
Hirdetés
| |
| Az új rendszernek köszönhetően a baleset során néhány millisecundum alatt felismerhető a baleset súlyossági foka. A légzsák vezérlő egysége ennek megfelelően fogja a biztonsági övet megfeszíteni, és a szükséges légzsákokat kioldani, hogy az utasokat a lehető legjobban védje a sérülésektől.
Ezeknek a védelmi rendszereknek, a hatékonysága attól függ, hogy milyen hamar észlelik a baleset vagy ütközés bekövetkeztét. Eddig gyorsulás(lassulás)- és nyomásérzékelőket használtak milliószámra. A mostani új eljárás a CISS (Crash Impact Sound Sensor) alkalmazásával a balesetet még gyorsabban és pontosabban érzékeli, mégpedig azon az alapon, hogy a jármű alakváltozása az ütközés irányától és erejétől függő testhang-hullámokat kelt, amelyek a szenzor közvetítésével felhasználhatók a védelmi rendszerek működtetésére.
A VDO tervei szerint a CISS-t beleépítik a légzsák vezérlőjébe, hogy így az információátvitel még gyorsabb lehessen. A további fejlesztések a „halló” autó után a „látó” autóra irányulnak, amelyek a baleset megelőzését tennék lehetővé. | |
|
Kapcsolódó cikkek
|
|
- Intelligens csavarok a légzsák-kioldás érdekében
- Életmentő statisztika
|