|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Friss fórum:
|
|
A hét kérdése:
Jelentkezz be a heti kérdéshez!
|
|
Legolvasottabbak:
|
|
|
Digitális életstílus |
|
|
|
2005.09.16. yoda |
|
| Az Intel Corporation új, Európa digitális életstílusát vizsgáló tanulmánya megállapította, hogy Európa most már hivatalosan is a technológiáért rajongók hazája. Legyenek fiatalok vagy öregek, férfiak vagy nők, a fogyasztók egyre inkább felismerik, hogy a technológia milyen integráló szerepet tölt be életükben. Az európaiak 75%-a állítja, hogy lelkesedik a technológia egyre növekvő fejlődési üteme és a változások iránt. A leglelkesebb ország Olaszország 83%-kal, őt követi szorosan az Egyesült Királyság és Hollandia 81-81%-kal. Az európaiak 67%-a gondolja úgy, hogy többet tud barátai életéről az SMS-eknek és e-maileknek köszönhetően, és 40%-uk érzi magát kevésbé magányosnak.
| |
|
Hirdetés
| |
| Európa töretlenül lelkesedik a fogyasztói technológia iránt, 16,2 millió európai marad otthon a házimozik növekvő népszerűségének köszönhetően. De ez még semmi! Öt emberből több, mint kettő (43%) érzi úgy, hogy ha elvennék tőlük számítógépüket és egyéb digitális technológiáikat, életük drámaian megváltozna. Az 50 év feletti franciák hetente csaknem négy órát töltenek számítógépes játékokkal. Az Intel jelentése a digitális életstílusról
meglepő és érdekes adatokkal szolgált.
A tanulmány bemutatja, hogy a technológiai innováció milyen mértékben befolyásolja az emberek életstílusát – azt, hogyan szórakoznak, hogyan töltik szabadidejüket, hogyan fedezik fel a tanulás és ismerkedés új lehetőségeit, hiszen a technológia alapvető emberi igényeket elégít ki. Segíti az egyéneket abban, hogy több emberrel teremtsenek kapcsolatot, részt vegyenek a kapcsolatépítés mindennapi folyamatában és több esélyük legyen, mindezt a saját biztonságos környezetükben.
Öt évvel ezelőtt az európaiak 15%-a volt bizalmatlan az új technológiák iránt, és kerülte is őket. Mára ez a szám kevesebb, mint a felére csökkent (7%). A legnagyobb arányú fejlődés az Egyesült Királyságban ment végbe, ahol az elmúlt öt évben a technológia elfogadottsága 27%-kal növekedett.
Talán meglepő, de az európaiak ma már csaknem ugyanannyi időt töltenek internetezéssel (11 óra/hét), mint zene- és rádióhallgatással összesen (13,7 óra / hét). Sőt, az olaszok több időt töltenek az Interneten, mint TV-nézéssel (14 óra internetezés 13 óra tévé-nézéssel szemben).
Öt emberből több, mint kettő (43%) érzi úgy, hogy ha elvennék tőlük számítógépüket és egyéb digitális technológiáikat, életük drámaian megváltozna! Minden nyolcadik európai (12%) állítja, hogy nem lennének képesek élni a számítógépes és digitális technológiák nélkül; a britek 20%-a vallja ezt a nézetet, míg az olaszoknak csupán 5%-a mondja, hogy nem élnék túl fogyasztói technológia nélkül.
Mark Brailey, az Intel EMEA- régiós marketing igazgatója a következőket nyilatkozta: “A tanulmányból kiderül, hogy a felhasználók ma már sokkal magabiztosabban kezelik a technológiai változásokat, az ahhoz való alkalmazkodás egy új korszakában léptek. A fogyasztók egyre inkább saját életstílusuk alapvető részeként tekintenek a technológiára, és nagyra értékelik az általa nyújtott előnyöket”.
Az „Intel Digitális Életstílus Jelentés” (Intel Digital Lifestyle Report) című, 6000, 18 és 65 év közötti európai megkérdezésével készített reprezentatív kutatási tanulmánya megvizsgálja a fogyasztók technológiára vonatkozó attitűdjeit és az ahhoz való alkalmazkodást, valamint a technológia hatását olyan fontos területeken, mint a szórakozás, társasági élet, önfejlesztés és a magánéleti kapcsolatok kiépítése.
Otthon, digitális otthon
A tanulmányból az is kiderül, hogy az európaiak otthonaiban több szórakoztató elektronikai eszköz található, mint valaha. Egy átlagos európai háztartásban a 14 legelterjedtebb technológiai eszközből és fejlesztésből hét megtalálható, és egyre valószínűbb, hogy a „technológiai zűrzavar” problémákat okoz majd a lakástulajdonosoknak. Erre válaszként jelent meg az otthoni technológiák egy új generációja, amelynek segítségével elmosódik a határvonal a televízió és a személyi számítógép között. A szórakoztató PC (entertainment PC vagy E-PC) központi, hatékony, elegáns és egyszerű központként szolgál az otthon szükséges mindenféle audiovizuális szórakozási mód számára, legyen az zene, film, televízió, internet, e-mail vagy fényképek nézegetése és szerkesztése.
Otthoni szórakozás
A folyamatos technológiai innováció és alkalmazkodás hatással van az otthoni szórakozásra is. Az otthoni szórakozási lehetőségek fejlődése és sokfélesége befolyásolja, hogy a fogyasztók hogyan töltik szabadidejüket. A digitális szórakozási technológia ugrásszerű fejlődése azt jelenti, hogy a felhasználók újraalkothatják és személyre szabhatják otthoni moziélményüket.
•A házimozik növekvő népszerűségének eredményeképpen egyre több ember marad otthon – minden negyedik ember (25%) jár kevesebbet moziba. Az 50 év feletti franciák hetente csaknem négy órát töltenek számítógépes játékokkal. Összességében a franciák a leglelkesebb játékosok, 35%-uk szórakozik PC- vagy konzol alapú játékokkal. Az európaiak 36%-a szokott chat-elni heti rendszerességgel: ezen belül a franciák a legbeszédesebbek (46%). A spanyolok 20%-a ír blogot, online naplót, ezzel ők Európa éllovasai.
Szerelem hullámhosszán
A technológiának az ismerkedésben betöltött szerepét vizsgálva kiderül, hogy az SMS-ek és e-mailek egyik nem várt előnye az, hogy segítségükkel minden hatodik európai (18%) magabiztosabbnak érzi magát a potenciális új partnerrel történő megismerkedés első lépésének megtételekor. Számos esetben a nők már magabiztosabbnak bizonyulnak, mint a férfiak: a spanyol és a holland nők esetében a legvalószínűbb, hogy ők teszik meg az első lépést (Spanyolországban 17% a nők javára a férfiak 12%-ával szemben, Hollandiában ugyanez az arány 18% a 10% ellenében). Nem csupán könnyű, biztonságos és elegáns az effajta ismerkedési mód, de az SMS-en vagy e-mailen keresztül kapott visszautasítás kevésbé nyilvánvaló és kevésbé sérti a büszkeséget is.
Svédországban a válaszadók 25%-a vallotta, hogy a lehetőség magabiztosabbá teszi, ezen belül a férfiak képviselnek nagyobb arányt (31%, szemben a nők 20%-ával). Az Egyesült Királyságban a 30 éven aluliak érzik magukat magabiztosabbnak az első lépés SMS-en vagy e-mailen történő megtételében, 30%-uk pedig azt mondta, hogy a lehetőség teljesen megszünteti félelmeiket. A 31 és 50 év közöttieknek csupán 9%-a, míg az 50 év felettieknek 5%-a ért ezzel egyet. Az interneten keresztül történő ismerkedés Németországban és Olaszországban a legnépszerűbb, ahol a számítógép-tulajdonosok 13%-a próbálta már. A britek és a hollandok a legkevésbé nyitottak ezen a téren, csupán 7%-uk ismerkedett valaha az interneten.
A társasági élet is megváltozik
Az átlag európai társasági élete radikális változáson ment keresztül a kommunikáció újabb eszközeinek köszönhetően. A technológia egyre növekvő szerepe lehetővé teszi, hogy rugalmasabbak legyünk barátainkkal, kiszélesítsük ismeretségi körünket, több emberrel tartsunk kapcsolatot és könnyebben kezeljük azokat.
A kutatásban megkérdezettek 75%-a állította, hogy a technológia segítségével spontánabbá és rugalmasabbá vált: könnyebb például átszervezni a baráti találkozókat az utolsó percben. Az európaiak 67%-a gondolja úgy, hogy többet tud barátai életéről az SMS-eknek és e-maileknek köszönhetően, és 40%-uk érzi magát kevésbé magányosnak. A kommunikáció új formáinak azonban vannak hátrányai is: minden tizedik európai (11%) állítja, hogy baráti körének méretéből adódóan nem tölt elegendő időt közeli barátaival. A svédek negyede (25%) panaszkodik erre.
A tanulásban is
A tanulmány azt is kimutatja, hogyan fordulnak az emberek a technológia felé azért, hogy tanuljanak, fejlődjenek, és képesek legyenek jobban irányítani az életüket. A technológia fokozza a felhasználók azonnali információkra való igényét, és egy olyan világban, ahol az idő kiemelkedő fontosságú, a technológia megteremti a lehetőséget arra, hogy minden eddiginél könnyebben és gyorsabban élhessenek át pillanatnyi élményeket.
Néhány érdekes adat: az európaiak 44%-a használja az Internetet álláskeresésre. 11,5 millió európai (18%) veszi igénybe az netet gyermekeik oktatásában. Az európaiak csaknem harmada használja az internetet tanfolyamok és képzések kiegészítéseként. 68%-a használja az internetet tudásának szélesítésére, például egy új ország megismerésére, ahová éppen utazni készül. Az európaiak 43%-a néz utána online módon egészségügyi állapotának. A német nők 40%-a használja a webet egészségi kérdések megválaszolására, szemben a férfiak 36%-ával. Svédországban ugyanez az arány a nőknél 52%, a férfiaknál pedig 40%. Az internet aktivizálja az embereket az olyan ügyekben való részvételre, mint például a környezetvédelem. Az európaiak 32%-a használja a világhálót ilyen célokra.
A felhasználók életének szerves része
Az európaiak háromnegyede szerint a technológia színesebbé, tartalmasabbá teszi életüket, és minden ötödik megkérdezett nyilatkozta, hogy a technológia segít nekik kikapcsolódni, kiszabadulni a mindennapi stresszből. Mintegy 12,5 millióan hisznek abban, hogy a technológia segítségével találták meg önmagukat és egyre inkább az alapján ítélnek meg másokat, hogy azok mennyire veszik igénybe a technológiát.
Az emberek életének minden részében felbukkan a technológia. A felhasználók ma SMS-t küldenek, hogy az utolsó pillanatban beszéljenek meg találkozókat, e-maileznek a világ számos pontján lévő barátaikkal, zenét töltenek le iPod-ra, a világhálón keresztül választanak maguknak nyaralást, többféle feladatot végeznek Wi-Fi hálózaton keresztül, digitális fényképalbumokat állítanak össze – igazán nehéz hát visszaemlékezni, hogyan is boldogultak mindezek nélkül korábban? Ugyanakkor ezekben a helyzetekben az egyszerűség a kulcs, hiszen a technológia képes ugyan hozzáadott értéket teremteni, kiemelkedő fontosságú, hogy a felhasználók ne érjék el azt a pontot, ahol már azon töprengenek: vajon a technológia tényleg segít a bonyolult dolgok egyszerűbbé tételében, vagy csupán túlkomplikálja életünket?
„Ahogy a technológia egyre inkább az emberek életének természetes és integráns részévé válik, az Intel a digitális életstílus szószólójaként népszerűsíteni kívánja a fogyasztói technológiát. Az alkalmazkodás egy új korszaka áll előttünk, melyben a kihívás az, hogy a technológia továbbra is hozzáadott értéket nyújtson, és fontos szerepet töltsön be az emberek életében” – nyilatkozta Mark Brailey. | |
|
Kapcsolódó cikkek
|
|
- Digitális otthon vezetékek nélkül
- Magyar internet helyzetkép
- Programozási hibák
|
|
|