|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Friss fórum:
|
|
A hét kérdése:
Jelentkezz be a heti kérdéshez!
|
|
Legolvasottabbak:
|
|
|
Magyar internet helyzetkép |
|
|
|
2005.04.13. yoda |
|
| A magyar internet még mindig fiatalos és férfias, a szolgáltatásokért viszont nem nagyon szeretünk fizetni. Kiderült, hogy az internet-használat egyre tudatosabbá válik, és hogy a vírusok után a spameket érzik a magyar internet felhasználók a világháló legnagyobb problémájának.
| |
|
Hirdetés
| |
| A befejeződött VMR2005 médiakutatás adatai szerint a 14-69 éves, gyakori internetezők között még mindig a férfiak és a fiatalok vannak többségben. Az internet-felhasználó magyarok 59 százaléka férfi, 55 százaléka pedig 30 év alatti. Azok körében, akik napi rendszerességgel használják a világhálót, még erőteljesebben érvényesül a férfias jelleg: 65 százalék a férfiak aránya, és a napi használók több mint fele a fővárosban él.
Magyarország legnagyobb online médiakutatásának eredményei azt mutatják, hogy a hetente legalább egyszer internetezők 58 százaléka használja a világhálót otthonában - a naponta internetezők körében ez az arány természetesen magasabb: 83 százalék.
Még mindig a levelezés?
A legjellemzőbb internetes tevékenység még mindig a levelezés, valamint az általános információkeresés: előbbire 96, utóbbira 91 százalék használja rendszeresen (legalább hetente) az internetet. Online magazinokat az internetezők 77 százaléka olvas rendszeresen.
Az internet használat tudatosabbá válására utal ugyanakkor, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya. Vásárlás, utazás előtti információgyűjtésre az internetezők 54 százaléka hívja rendszeresen segítségül a világhálót, és csak egytizedük nem használja ilyen célra soha. Gazdasági információkat 56 százalékuk keres legalább heti rendszerességgel, hivatali ügyek online módon történő intézése pedig a gyakori internetezők 35 százalékára jellemző.
Szeretünk játszani, de nem szeretünk fizetni
Az internetezők 37 százaléka rendszeresen játszik az interneten, fizetős szerencse-, illetve nyereményjátékokat ugyanakkor csak 4 százalékuk szokott játszani. Hasonló arányok figyelhetők meg az online tartalmak letöltése esetén is: 40 százalék rendszeresen tölt le online tartalmakat, de csak 4 százalék szokott fizetni is ezért.
Termékek, szolgáltatások rendelésére, megvásárlására a gyakori internetezők 6 százaléka használja legalább hetente az internetet, további 31 százalék pedig ritkábban, nagyjából havonta ad le online rendelést. Az internetes vásárlást azonban ennél valamivel többen próbálták már ki: 44 százalék vásárolt már így, és 10 százalék azok aránya, akik az online fizetést is kipróbálták. A 14-69 éves gyakori internetezők 15 százaléka biztos abban, hogy fél éven belül rendelni fog valamit az interneten keresztül, további 27 százalékuk pedig valószínűnek tartja ezt.
Vesszen a pop-up!
A 14-69 éves gyakori internetezők körében a banner a legelfogadottabb online hirdetési forma: 44 százalékuknak ez a kedvence. Csaknem ugyanennyien tartják elfogadhatónak a nyereményjátékkal egybekötött hirdetéseket (43 százalék), valamint a weblapok, rovatok, fórumok vagy online játékok szponzorációját (41 százalék). A hírlevélben látott reklámot az internetezők 35-, a megrendelt reklám e-mailt 27 százaléka fogadja el.
Az internetezők leginkább a kéretlen levélreklámokkal (spam) és az egér-követő hirdetésekkel szemben elutasítók, előbbit mindössze 1 százalékuk, utóbbit pedig 2 százalékuk tolerálja, de a pop-up hirdetések elfogadottsága is csak 6 százalékos.
Ugyanakkor az internetezők valamivel több mint egytizede abszolút elutasító: semmilyen online hirdetési formát nem fogad el.
Problémák az internettel
A spameknek nem csak az elutasítottsága magas, de az internetezők fele a kéretlen reklámleveleket az internet második legnagyobb problémájának tartja. Az első helyet - megszokott módon - ismét a vírusok foglalták el.
A gyakori internetezők 45 százaléka gyakran, 41 százaléka pedig alkalmanként szokott spamet kapni, ennek ellenére mindössze 31 százalékuk rendelkezik saját, vagy a szolgáltató által biztosított spamszűrő megoldással - az internethasználók fele manuálisan törli a postaládájába került kéretlen leveleket. | |
|
Kapcsolódó cikkek
|
|
- Nincs Karácsony tévé nélkül
- Nemzetközi istenhit felmérés
- Foglalkozások Bizalmi Indexe
|
|
|