ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Feladványok (17479)
Játékok (1299)
Ki mondta? (258)
asszogramma (1872)
Hónap feladványa (695)
A hét kérdése (2030)
Tőlem Nektek (12422)
Nyomasevics Bobacsek (1202)
Betűtészta (3050)
Szívből szóló versek (1166)
Elnökválasztás (6)
Érdekes, vicces, jó honlapok (857)
Jellemezd Magyarország helyzetét egy filmcímmel! (15)
Ezek is mi vagyunk (472)
Vicces szövegek (4053)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

 

Biztonságosabb utazás 65 éve

 
    2004.09.03.  yoda     
A járműbiztonság még ma is a Barényi Béla által épített alapra épül, 65 éve vette kezdetét a Mercedes-Benznél a gépkocsik biztonsági fejlesztése.

Hirdetés




65 évvel ezelőtt vette kezdetét a Mercedes-Benznél a személygépkocsik tervszerű biztonsági fejlesztése a zseniális feltaláló, Barényi Béla közreműködésével. A gyűrődő zóna, a biztonsági kormányoszlop, a kormánykerék-ütközőlap, a biztonsági utascella vagy az oldalsó ütközésvédelem mind Barényi találmánya. Még ma is ezek számítanak az autótechnika alapjának, és egyértelműen mutatják, milyen szorosan összefonódik egymással a járműbiztonság és a Mercedes-Benz története. Egyéb előre mutató fejlesztéseinek - mint amilyen az A-osztályos Mercedes szendvicspadló-koncepciója vagy a balesetre felkészítő PRE-SAFE biztonsági rendszer - köszönhetően ma is a biztonsági fejlesztés éllovasának számít a stuttgarti márka.

Eleinte mindössze négy főből állt az 1939. augusztus 1-jén megalakult biztonsági fejlesztőrészleg, melynek munkáját az Ausztriában született mérnök, magyar származású, Barényi Béla (1907-1997) irányította. Barényi ezt megelőzően a "Társaság a Műszaki Haladásért"-nál dolgozott Berlinben, már akkor több mint 150 szabadalmat jelentett be különféle autó- és járműkonstrukciókkal kapcsolatban.

Kezdetben egy alig 100 négyzetméteres deszkaépületben működött a sindelfingeni Mercedes-gyár biztonsági fejlesztőközpontja. Barényi munkatársaival együtt itt folytatta ütközésbiztonsági kísérleteit. Már egy év elteltével bemutatta az első olyan személygépkocsi-prototípust, amely balesetbiztos padlólemezzel, alaktartó utascellával és különleges oldalvédelemmel készült. Ezt több előre mutató találmány követte.

Barényi a negyvenes években fejlesztette ki, és 1952 augusztusban szabadalmaztatta a gyűrődő zónát, amelyet a Mercedes-Benz először 1959-ben alkalmazott a sorozatgyártású 220-as (W 111) típuson. 1972. évi nyugdíjazásáig összesen több mint 2.500 találmányt jelentett be a személygépkocsi-biztonság nagy úttörője.

A Mercedes-Benz mérnökei a későbbiekben is nagyszerű járműbiztonsági fejlesztésekkel álltak elő: ilyen volt például az övfeszítő, a légzsák, a blokkolásgátló berendezés, a fékasszisztens és az elektronikus stabilitásfelügyelő rendszer (ESP). Ezek a biztonsági berendezések ma már valamennyi csillagos autó és sok konkurens gyártmány alapfelszereltségének részei.

A Mercedes-Benz A-osztály 1997-ből származó szendvicspadló-koncepciója. Ez a találmány tette lehetővé, hogy a márka kisautója is ugyanolyan biztonságos legyen, mint a nagyobb modellek. A 2004 őszén piacra kerülő új A-osztály a szendvicspadló-koncepció legújabb védelmi rendszerekkel kiegészített, továbbfejlesztett változatát hasznosítja.

2002 újabb mérföldkő volt a Mercedes-Benz járműbiztonsági fejlesztéseinek történetében: ekkor mutatkozott be a baleset várható következményeit előrelátó módon enyhítő PRE-SAFE rendszer, amely az S-osztályban alapfelszerelés, és a jövőben a márka valamennyi modelljéhez rendelhető lesz. A PRE-SAFE balesetveszélyt észlelve azonnal működésbe lép annak érdekében, hogy felkészítse az utasokat és az autót az ütközésre - például az övfeszítők működtetése révén.


  Kapcsolódó cikkek



Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Periódusos szavak - kicsit másképp 2.
 Csak a kezeMet figyeld!
 Szakmai anagramma 52.
 Szétválogatás 2. (korrigálva)
 Mi a nevem? (2.)
 Tekercs
 Meg egy Y

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS