ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Játékok (1295)
Feladványok (17478)
Ki mondta? (258)
asszogramma (1872)
Hónap feladványa (695)
A hét kérdése (2030)
Tőlem Nektek (12422)
Nyomasevics Bobacsek (1202)
Betűtészta (3050)
Szívből szóló versek (1166)
Elnökválasztás (6)
Érdekes, vicces, jó honlapok (857)
Jellemezd Magyarország helyzetét egy filmcímmel! (15)
Ezek is mi vagyunk (472)
Vicces szövegek (4053)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

 

Gyorsan és biztosan

 
    2006.06.03.  yoda     
A jövő forgalomtechnikai megoldásainak az emberek egyre növekvő mobilitásigényének kielégítése mellett a közlekedésben résztvevők biztonságát és a környezet védelmét is integrált módon szolgálniuk kell. A mobilitás növekedését jól jellemzi az az adat, miszerint Németországban 50 éve egy főre évi két-két és fél ezer km megtett út esett a munkába járás és bevásárlás kapcsán. Mára ez a mutató meghaladja a tizenkétezer km-t. A jövőbeli még nagyobb mobilitáshoz a közúti forgalomtechnika „hálózatosítása”, azaz integrált megoldása és a transzport-szolgáltatások közötti kooperáció szükséges egyebek között.

Hirdetés




Már ebbe a jövőbe mutat a Siemens Ipari megoldások és szolgáltatások ágazatának közúti forgalomtechnikai üzletága által, partnereivel közösen kifejlesztett „Ruhrpilot” forgalommenedzsment-rendszer, melyet most májusban adtak át a Ruhr-vidéken, Németország legnagyobb városhalmazában. Itt naponta 1,1 millió ember jár egyik városból a másikba munkába, és további 4 millió ingázik a vonzáskörzetből, a tendencia pedig állandó növekedést mutat (60% várható a teherforgalomban, 20% a személyforgalomban a közeli években). A Ruhrpilot folyamatosan gyűjti a forgalmi szituáció adatait autópályán, autó- és országutakon, a települések főútvonalain. Ehhez járulnak 200 – Bochum, Dortmund, Essen, Gelsenkirchen városokban telepített – mérőhely adatai. Mindezek folyamatos elemzése és a forgalomhordozók (vasút, tizenegy város és négy járás tömegközlekedési rendszere, 13 közlekedési vállalat) adataival való integrálása alapján az egész agglomerátumra nézve aktuális közlekedési információk és előrejelzések állnak rendelkezésre. A forgalom résztvevői így ki tudják választani az optimális közlekedési útvonalat, melyet követve gyorsan és biztosan jutnak el úti céljukhoz.

Az információ jelenleg interneten, a közeljövőben már rádió, teletext és mobiltelefon útján, illetve autópálya-jelzőtáblákon is elérhető lesz.

Az európai úthálózatban naponta mintegy 7500 km össz-hosszban képződnek dugók, aminek többletköltség-kihatását évi 120 milliárd euróra, azaz a Tizenötök GDP-jének mintegy 1%-ára becsülik. Hosszabb távon csak a telematika-alapú kooperatív forgalommenedzsment-rendszerekkel lehet elkerülni az összeomlást. A telematika valós idejű információt szállít az úthálózat pillanatnyi és előre jelezhető helyzetéről, az igénybe vehető tömegközlekedési eszközökről: mégpedig nemcsak az utazás megkezdése előtt, hanem útközben is.


  Kapcsolódó cikkek

  -  Forgalomirányító rendszer a városi autópályán
  -  Beszélő közlekedési lámpák
  -  Röhejes törvények


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Periódusos szavak - kicsit másképp 2.
 Csak a kezeMet figyeld!
 Szakmai anagramma 52.
 Szétválogatás 2. (korrigálva)
 Mi a nevem? (2.)
 Tekercs
 Meg egy Y

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS