ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Játékok (1295)
Feladványok (17478)
Ki mondta? (258)
asszogramma (1872)
Hónap feladványa (695)
A hét kérdése (2030)
Tőlem Nektek (12422)
Nyomasevics Bobacsek (1202)
Betűtészta (3050)
Szívből szóló versek (1166)
Elnökválasztás (6)
Érdekes, vicces, jó honlapok (857)
Jellemezd Magyarország helyzetét egy filmcímmel! (15)
Ezek is mi vagyunk (472)
Vicces szövegek (4053)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

 

Sonkaláz?

 
    2006.04.12.  yoda     
Hazánkban több élelmiszer termékcsoport értékesítése is szezonálisan meghatározott. Különösen igaz ez az egy-egy ünnepkörhöz köthető csokoládéfigurákra, de a főtt és füstölt sonkafélék is a húsvéti ünnepek környékén kerülnek leggyakrabban kosárba – ezt igazolják a GfK Hungária ConsumerScan adatai is.

Hirdetés




Az előző évek hullámzása után 2005-ben ismét nőtt a magyarországi sonkafogyasztás. E termék piacán különösen fontos szerepe van a húsvéti időszaknak, hiszen a füstölt és füstölt-főtt sonkafélék mintegy felét ilyenkor értékesítik. Igencsak jól jön ez az időszakos „sonka-boom” az egyébként számos problémával küzdő magyar húsiparnak. A háztartások otthoni sonkafogyasztása és ezáltal a mennyiségi értékesítés a 2002-es és 2003-as évben erőteljes növekedésnek indult, majd 2004-ben enyhén csökkent, 2005-ben pedig ismét megnőtt az eladott mennyiség.

Ha a húsvét súlyát a teljes éves értékesítésen belül vizsgáljuk, egyértelműen megállapítható, hogy míg a gépsonkáknál enyhén nő az ünnepi időszak fontossága (2004-ben az értékesített mennyiség ötöde ekkor fogyott el), addig a füstölt, illetve füstölt-főtt sonkáknál a már fent említett visszaesés következtében a 2001-es 58 százalékról 2004 húsvétjára 47 százalékra csökkent az ünnep szerepe a teljes éves értékesítéshez viszonyítva.

Lényeges különbség figyelhető meg a termékcsoport két fő szegmense között: míg a húsvéti időszakokban 2004-ig folyamatosan nőtt és 2005-ben is csak enyhén csökkent a gépsonkák mennyiségi értékesítése, addig a füstölt, illetve füstölt-főtt sonkák esetében a 2004-es év jelentős visszaesést hozott, majd 2005-ben ismét növekedést tapasztalhattunk e téren.

A csokoládéfigurák forgalma két kitüntetett időszakban fut fel Magyarországon: télen a Mikulás nap és a karácsonyt megelőző hetekben, tavasszal pedig húsvét előtt. Ellentétes tendenciájú évek után tavaly csökkent a húsvéti csokifigurák értékesítése.
2001-től 2003-ig a húsvéti figurák mennyiségi piaca zsugorodott, 2004-ben növekedett, majd 2005-ben ismét visszaesett. A kilogrammonkénti átlagárak 2001 és 2003 között ezzel ellentétesen, erősen növekedtek, míg 2004-ben erőteljes csökkenésnek indultak, és egészen a 2002-es szintre estek vissza. Ez utóbbi körülménynek tulajdonítható a piac 2004-ben tapasztalható hirtelen mennyiségi növekedése. 2005-ben további enyhe csökkenést követően a kilogrammonkénti átlagárak 2100 forintnál állapodtak meg.

Mind a csokoládéfigurák, mind a húsvéti sonkák mennyiségi értékesítésében fokozatosan növekszik a hipermarketek szerepe. Emellett jelentősen megnőtt a diszkontokban eladott húsvéti figurák mennyisége. A sonkák piacán jelentős tényezővé váltak a kereskedelmi márkás termékek, 2004-re súlyuk elérte a húsvétkor értékesített teljes sonkamennyiség 7 százalékát.


  Kapcsolódó cikkek

  -  Étkezési szokások 2005
  -  Kartonpapírból készült ház
  -  Kenyérfélék és péksütemények


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Periódusos szavak - kicsit másképp 2.
 Csak a kezeMet figyeld!
 Szakmai anagramma 52.
 Szétválogatás 2. (korrigálva)
 Mi a nevem? (2.)
 Tekercs
 Meg egy Y

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS