Elkészült az első Velaro E nagysebességű vonat abból a 26 darabból, amelyet a RENFE spanyol vasúttársaság a Siemensnél megrendelt. A Velaro E a németországi ICE3 továbbfejlesztett változata, és a Madrid-Barcelona között épülő vonalon fog közlekedni 2006-tól.
Hirdetés
A 350 km/ó csúcssebességű szerelvények a két nagyváros közötti 625 km-es távot alig két és fél óra alatt teszik majd meg. Amint az ICE3 esetében is, a hajtómű és egyéb műszaki berendezések a padló alatt vannak elhelyezve, miáltal az utastér, a gyorsulás és az emelkedőképesség megnő. A legmodernebb vonatbiztonság-technika a későbbiekben határon túli forgalomra is alkalmassá teszi a Velaro E–t.
A 200m hosszú járműben három osztályon összesen 400 utas fér el, rendkívül kényelmes körülmények között. Így például négy fedélzeti konyha szolgálja majd őket, a szerelvény elején pedig egy szalonkocsi áll rendelkezésre tárgyalóval és VIP-szakasszal. Minden utasosztályon hat audio-program között lehet válogatni, emellett nagy video-képernyők nyújtanak szórakoztató műsorokat. A fedélzeti mobilrádió-rendszer állandó kapcsolatot biztosít a telefon- és adathálózatokkal.