ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Feladványok (17479)
Játékok (1299)
Ki mondta? (258)
asszogramma (1872)
Hónap feladványa (695)
A hét kérdése (2030)
Tőlem Nektek (12422)
Nyomasevics Bobacsek (1202)
Betűtészta (3050)
Szívből szóló versek (1166)
Elnökválasztás (6)
Érdekes, vicces, jó honlapok (857)
Jellemezd Magyarország helyzetét egy filmcímmel! (15)
Ezek is mi vagyunk (472)
Vicces szövegek (4053)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

 

Elektronika a háztartásokban

 
    2005.03.29.  yoda     
A szórakoztató elektronikai termékek kereskedelmében 2004 első 11 hónapja az erőteljes árcsökkenés mellett a csekély forgalomnövekedés időszaka volt. A hat százalékos bővülés elsősorban az újszerű és a digitális technológiát képviselő árucsoportoknak köszönhető. Többek között ezekkel az eredményekkel szolgált a GfK Hungária Piackutató Intézet Szórakoztató elektronika a háztartásokban - ETH 2004 című jelentése.

Hirdetés




A GfK szakértői már korábban kiadott elemzésükben is megfogalmazták, hogy a szórakoztató elektronikai cikkek piacán nem lesz tartható a 2002/2003. között mért kétszámjegyű növekedés. Az előrejelzés beigazolódott. A tendencia mögött, többek között, a lakáshitelekhez jutás feltételeinek megszigorítása, illetve a megkezdett visszafizetések állnak. Ezek következtében - illetve bizonyos árucsoportokban a túlfogyasztást követő visszafogás miatt - jut kevesebb pénz a tartós fogyasztási cikkekre, így a háztartási elektronikai termékekre is.

2004-re a színes TV szinte az otthonok „alapfelszerelés” lett, a háztartások 99 százalékában ilyenen nézik a műsorokat. Ugyanerre az időszakra az egy évvel korábbihoz képest közel megháromszorozódott azon háztartások száma, ahol legalább két színes TV készülék működött, s elérte a 33 százalékot.
A szórakoztató elektronika egyéb árucsoportjainál ma még általában 5 százaléknál is kevesebb az olyan háztartások aránya, ahol egynél több azonos funkciójú eszköz is rendelkezésre áll.

Az újszerű, illetve a digitális technológiát képviselő árucsoportok 2004. novemberig is átlag feletti növekedést mutattak. A valamennyi szegmensben jellemző, de különböző mértékű - 2 és 35 százalék közötti - árcsökkenés mellett szembeszökő fejlődés jellemezte a DVD-k, különösen a rekorderek és a digitális videokamerák, a hordozható CD lejátszók és a házimozik piacát.

2004-re majdnem a háztartások negyede (22 százalék) rendelkezik már DVD lejátszóval. Az évek óta megfigyelhető árcsökkenés miatt ez az eszköz egyre szélesebb rétegek számára válik elérhetővé.

Bár a videokamerák beszerzése még mindig luxusfogyasztásnak minősül 2004-re megduplázódott azon háztartások száma, ahol rendelkeznek ilyen berendezéssel, és elérte a 10 százalékot. Házimozival 2003-ben még minden száz háztartásból csak kettőben rendelkeztek, de 2004-ben ez az arány négyszeresére, 8 százalékra nőtt.


  Kapcsolódó cikkek

  -  2004 Legjobb munkahelyei
  -  Foglalkozások Bizalmi Indexe
  -  Nincs Karácsony tévé nélkül


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Periódusos szavak - kicsit másképp 2.
 Csak a kezeMet figyeld!
 Szakmai anagramma 52.
 Szétválogatás 2. (korrigálva)
 Mi a nevem? (2.)
 Tekercs
 Meg egy Y

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS