ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Játékok (1299)
Feladványok (17478)
Ki mondta? (258)
asszogramma (1872)
Hónap feladványa (695)
A hét kérdése (2030)
Tőlem Nektek (12422)
Nyomasevics Bobacsek (1202)
Betűtészta (3050)
Szívből szóló versek (1166)
Elnökválasztás (6)
Érdekes, vicces, jó honlapok (857)
Jellemezd Magyarország helyzetét egy filmcímmel! (15)
Ezek is mi vagyunk (472)
Vicces szövegek (4053)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

 

Volvo és a fenntartható mobilitás

 
    2004.10.20.  yoda     
A 3CC koncepcióautóval a Volvo újra kívánja írni az autóhasználat jövőbeni szabályait.

Hirdetés




A Volvo 3CC a Volvo kaliforniai Monitoring és Concept Centerében dolgozó formatervezők, mérnökök és gazdasági szakemberek agyának szülötte. Céljuk egy "jövőbiztos tanulmány" létrehozása volt, mely a fenntartható mobilitás irányába mutat. Olyan autó, mely nem csak keveset fogyaszt, de sokoldalú, kényelmes és biztonságos, izgalmasan vezethető és jól is néz ki. "Pozitív módon akarunk kapcsolódni ügyfeleinkhez, hogy azt mondhassák: Hű, de jól néznék ki én ebben az autóban!" - magyarázza Lars Eric Lundin.

A 3CC megjelenése modern, és mégis összetéveszthetetlenül Volvo. A motorháztető alatt elektromos hajtáslánc található, mely a Volvo 3CC-t 135 km/óra végsebességre teszi képessé. 100 km/órára pedig körülbelül tíz másodperc alatt gyorsul fel a jármű - mindezt károsanyag-kibocsátás nélkül.

A Volvo 3CC méretei hasonlóak egy klasszikus, kétüléses sportkocsiéhoz. A sportos megjelenésű jármű meglepetést tartogat, mégpedig a különleges kettő-plusz-egy belső elrendezést. Ennek révén két felnőtt ülhet elöl, a különleges hátsó ülésen pedig egy felnőtt vagy két gyerek foglalhat helyet.

Kompakt méretei ellenére a Volvo 3CC-t úgy tervezték, hogy organikus vonalvezetése és világos színei által tágasnak érződjön. A belső ergonómiát úgy alakították ki, hogy a vezető szeme testmérettől függetlenül mindig ugyanabban a pozícióban legyen. Ez, valamint az alacsony profilú A-oszlop, és a tető három átlátszó eleme nyitottság érzetét kelti. Amikor az ajtók felnyílnak, a lebegő műszerfal előresiklik a be- és kiszállás megkönnyítése érdekében.

A Volvo Car Corporation célja az volt, hogy a 3CC ne csak jól nézzen ki, hanem különösen takarékos is legyen. Ezt a Volvo csekély légellenállás, kis helyigény, könnyűszerkezetű karosszéria és elektromos hajtáslánc segítségével érte el.

A jó menetteljesítményeket speciálisan a Volvo 3CC számára fejlesztett hajtáslánccal érték el. Az elektromos energiát lítium-ion akkumulátorok szolgáltatják, ilyeneket használnak a modern laptopokban is. Ezek a szendvicspadlóban kaptak helyet.

"Az elektromos energiatárolókat befogadó, dupla padló jövőbiztossá teszi az elképzelést. Hiszen ez a megoldás a legtöbb jövőbeni hajtáslánchoz használható. Legyen az benzin, dízel, biogáz vagy hibrid elektromos." - magyarázza Ichiro Sugioka, a kaliforniai VMCC tudományos munkatársa. "Sanghajban bemutattuk az elektromos hajtásláncot, amelynek járműbe való beépítése igen nagy kihívás. Ki szeretnénk emelni az általa nyújtott lehetőségeket, hiszen bőségesen van megújuló energia, melyet elektromossággá lehet alakítani."

A biztonság és a könnyű építési mód érdekében a 3CC váza nagy szilárdságú acélból készült, a padlóelemek pedig kompozit szendvicsbetétekből. A karosszéria ragasztott borítása egyetlen darabból készült szénszálas héj. Ennek eredményeképpen a felépítmény igen merev lett. Ez a felépítmény és az innovatív futómű kombinációja pedig különösen jól vezethetővé teszi az autót.

A mindenre kiterjedő szélcsatorna-kísérletek segítségével a 3CC esetében az új Volvo S40 modellnél harminc százalékkal jobb légellenállást lehetett elérni. Átlagos körülmények között az energia húsz százaléka a fékezés során visszatermelhető.

"A jelenlegi autók és technológiák továbbfejlesztése helyett a Volvo meghallgatott, és megkérdezett másokat, gondolkozott a jövőről, és így fejlesztette ki ezt a vadonatúj tanulmányautót." - mondja Lex Kerssenakers, a Volvo márka, termék és üzleti stratégiájáért felelős senior alelnök. "Úgy gondoljuk, hogy a 3CC ajtót nyit a jövőbe, és ezért tovább fogjuk fejleszteni a tanulmányautót."


  Kapcsolódó cikkek



Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Periódusos szavak - kicsit másképp 2.
 Csak a kezeMet figyeld!
 Szakmai anagramma 52.
 Szétválogatás 2. (korrigálva)
 Mi a nevem? (2.)
 Tekercs
 Meg egy Y

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS